Wednesday, October 2, 2013

EN ROSA UKE...

Denne ukens strikk er i rosa...

                                    Rosa luer til små og store prinsesser, og kanskje noen til 
                                                       prinsesse butikken også...

                                          Garnet i Alpaca/silke fra 'posesalget' er perfekt til dette!

På toppen syr jeg små charms med 'Håndlaget'

Eplekake og hyggelig kaffe besøk idag
og en grå lue er på pinnene...

Mønster på luene er helt enkelt, legger
 opp 110-120 på pinne 2,5, strikker så
 lang jeg vil ha den, setter 5 merkeringer 
og feller en maske før og etter dem,
først hver 4. pinne 3 ggr, så annenhver.
Vips, en lue på en kveld!

Tusen takk for mange koselige kommentarer på forrige innlegg,
og takk for at nye vil følge bloggen min!

Ha en fortsatt flott høst uke hos dere!









14 comments:

Silje said...

Så mye lekkert. Jeg bruker aldri rosa selv, men jeg virkelig elsker fargen, og blir så glad av å strikke med det :D Kjempesøte lue, og koselig innlegg. Ha en super dag!

Kort og Søm said...

Så fine luer :)

Christina said...

Nydelige luer! : )
Her går det også i rosa for tiden!
Driver med rosa Marius sokker : )

Ha en fin kveld : )

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Åhh så fine luer! Herlig med den lille pynten. Tror du skrev en gang hvor du fant disse. Var det en nettside? Laget en fane den gang, men nå kommer jeg ikke inn dit lenger.

Ha flotte høstdager du også. Herlig når vi får slikt et vær.

Klem fra Hjørdis

ANNEPÅLANDET said...

En sånn rosa lue hadde jeg på 80-tallet!! Med "rull" nederst, akkurat som disse. Den gangen kalte vi fargen sjokkrosa, og den var ganske dristig. Haha, tidene forandrer seg ;-)
Ha en fin dag!

ASK said...

Nydelige rosa luer! Jeg kunne tenkt meg den mørkeste varianten selv ;-)

Ruths datter said...

Kjekke luer. Ellers må jeg si at de røde fatene med kopper på er aldeles nydelige. Det er sikkert noe gammelt verdifullt.
Klemz

Anonymous said...

Rosa uke er ikke å forakte,elsker rosa. Herlige luer du lager og flotte bilder. :)
Klem Mette.

tantemaraj said...

Skikkelig prinsessestrikk!!! (Jeg har ei som foreslår rosa hver gang til nytt strikketøy... ;))

Artig med charms i toppen!!!

Hannesol said...

Fine luer, deilig med farger som syns! :) Min rosa prinsesse har blitt voksen og kommet i grå-alderen. Det ble hintet om en grå enkel lue her om dagen. Jaja, hjemmestrikk er hjemmestrikk, hyggelig når unga bruker det vi lager :) God helg!

Ingridstua said...

Så søte, rosa luer! Passer jo fint at du har rosa uke siden oktober er rosa ,å es. Altså Rosa Sløyfe aksjonen er i oktober. Luene er kjempefine! Nydelige og koselige bilder på dette inmlegget også!

Ønsker deg en fin dag!

Hilsen Ingeid

hobbyvenn said...

Så fine luer. Morsomt med pynten øverst. Så ut et koselig besøk du hadde dekket til.

mimouna said...

Så fine luer! Rosa er en pen farge, og det var en fin detalj med en sånn liten charms i toppen.

siddisisalou said...

Rosa er alltid like kjekt for små prinsesser, og disse var veldig fine !