Monday, March 18, 2019

Vårens hodeplagg

Det våres i hagen med krokus og man kan nærmest hører hvordan det
gror når solen varmer

En del snøklokker også, nå venter jeg bare på at klosterklokkene
som jeg plantet i høst skal dukke opp

Fremdeles bruk for hodeplagg i den kalde trekken.
En kjekk lue strikket i garnet 'Lerke' fra Sandnes garn.
Dette er en blanding av bomull og merino ull,
greit nå til våren. Denne har jeg strikket mange av gjennom
årene, mønster kjøpes på nettet og det heter 
'Temple cats'


Prinsessen har også fått seg et nytt hodebånd. Prøvde å finne mønster på nettet, men endte opp med en egen versjon. Garnet kjøpte prinsessa selv hos 'Lucky ewe yarn' som er en liten garnbutikk i New Braunfels i Texas.

 
Nok en lue, dette er et gratismønster fra nettet, strikket i en rest av garnet 'Sterk'.
Den var en presang til typen til modellen min.

TAKK FOR AT DU STAKK INNOM!
HAPPY KNITTING!

8 comments:

Barwitzki said...

Vakre luer og hodeband du har strikket. I går vi har brukt lue her ikke, det var 15 grader.
Men i dag blåser vinden og det var 5 grader - jeg tok min lue :-)) igjen.
Deilig med vårblomst... herlig. Vi liker fargen... vi venter til fargene fra våren.
Kos deg.
God uke. Hilsen fra Viola

Birthe Marie said...

Så mange fine hodeplagg! Flott arbeid alle sammen, og jammen trenger vi hodeplagg selv om våren er på vei. I dag blåser det godt på vestlandet. :-)

Aud said...

Så deilig å se krokus!
Flotte hodeplagg også :-)

Bodil said...

Fine plagg som er gode å ha no om våren :) Og så herlegt å sjå at det spirer og gror :)

Wenche D said...

Det er så herleg på våren når det spirer og gror, nydelige krokus! Og flotte luer og pannebånd. God søndag!

Angela said...

Beautiful flowers! This time of the year is a favorite for me. Lovely work!! Do you have an internet store where you sell your work??

RandiT said...

Kjempefine luer og nydelige 💐

HageSus i Turids hage said...

Mye fint du strikker.
Luen med kattemønster har jeg ikke sett før, likte den veldig godt!
Hilsen fra Turid