Saturday, August 16, 2014

NORDKAPP kofta….

Endelig ferdig med Nordkapp kofta fra heftet 'Norske Ikoner' fra Sandnes garn.

Jeg har strikket til meg selv denne gang.

 Garnet er  'Alpaca Silk' fra Viking garn

Den har ligget lenge og samlet støv i strikkekurven min,
for mange prosjekter på gang som vanlig.

Jeg er ganske fornøyd og kofta har allerede vært med på bytur.

Men, må alltid være litt kritisk, jeg skulle ha bytta om de to røde, den rosa med
den vinrøde, det ble litt mye rosa… men, men….

Som vanlig har jeg brukt 'Soak' og tørket den flat i fasong.

Knappene er fra kilosalget på Gjestal tidligere iår.

Jeg var en tur oppe på Gjestal fabrikkutsalg nå i uken, fangsten ble
Kauni på tilbud til kr. 50,- for nøstet, det er noe for en Kauni elsker!
Fairytale til en planlagt genser, garn til Nancy kofta og en haug med 
strikkepinner som jeg donerer til SFO'en der barna nå har begynt!

På mandag klatrer disse to inn i 1. klasse!! 

Tusen takk for så mange flotte kommentarer og takk 
til dere som vil følge bloggen min videre! 

30 comments:

Ull verdt said...

Jeg likte godt det rosa i kofta di - fin fargekombinasjon. Og Breidablikk tar seg jo riktig godt ut i Nordkappkofte :)

Kirsti said...

For en herlig variant av denne jakka, nydelige farger!

Berit said...

Herlig jakke, kanskje jeg må strikke meg en slik :)

Maja said...

Jakken din ble kjempefin! Det er så moro å se hvordan jakka forandrer uttrykk med ulike farger😄

LisaM said...

Nå fikk jeg virkelig lyst på den kofta! Kjempefine farger!:) Hadde bare ikke listen vært så lang.....:p
Fortsatt god helg!:)

Unknown said...

Nydelige farger! Jeg er veldig glad i rosa så jeg synes ikke det ble for mye ;)
Lykke til med skolestart i morra:)

Unknown said...

Veldig fin kofte dette også. Er så masse flotte kofter. Tror eg ville valgt ein anna enn rosa i jakka, men det var fint det også. Skal strikke kofte til meg sjølv men klarer ikkje heilt å velge kva kofte eg skal velge. Greit enn så lenge. HAr så mye anna å striikke. Kjekt å ha mye å strikke på, men alt med måte. HA ein fin søndag

Tuppenshobbyblogg said...

For en nydelig kofte du har strikket. Hærlige farger.
Tusen takk for hyggelig kommentar på dåpskortet.

Hilsen Kjersti

Barwitzki said...

Veldig hyggelig er Nordkappkofta... herlig du har strikkt... glad til å se :-) Masse glad for barn med skole jeg ønsker. Til oss ferie er til sluttet august. Min barnebarn jeg har til meg en uke... veldig fin.
Mamma reiste til Stockholm... heldige!!! Ha riktig moro med strikke Nancykofta. Fine farger og fint garnet. Riktig koselig søndag og klem fra Viola.

Bea said...

Inspirerende nydelig Nordkappkofte!
Ha en fin søndag. Beate

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Så nydelig denne ble!! Har stor sans for fargebruken din her. Og synes den rosa er akkurat midt i blinken. Den gjør koften til en vakker helhet!!! Flotte bilder også!!!! Ha en fin strikkesøndag - og så kos at du har strikket til deg selv denne gangen :-)

Strikkeheksen said...

Så flot den er, jeg synes heller ikke det gør noget med "meget" rosa :-) Godt billede af dine tvillinger - det er en milepæl, når skolelivet begynder :-)

Monstermønster said...

Flott kofte!

Gratulerer med skolebarn, det er en milepæl. Jeg har ett år igjen før vi ikke har barnehagebarn lenger.

Sylvia said...

En utrulig flott kofte! Og det var så fint med bunnfarhen i gult, en farge de fleste er så redd for.
De rosa fargene gjør den frisk og fin, så jeg synes du har vært heldig med den, jeg.
Flotte omgivelser du har tatt bildene i. Det stemte så med fargene .
Tenk at ungene dine starter på skolen. De er ikke Babies lengre.....hi hi
Min yngste har nettopp flyttet ut for å gå på videregående, så det er en milepæl for alt.
Lykke til med skolebarn.
Ps: så morsomt at du og Eivor er kusiner....

Stine said...

Kjempe fin kofte. Her er det første barnehage barn som er tingen, tiden flyr i godt selskap :-)

Kort og Søm said...

Veldig, veldig fin :)
Hilsen Fredrikke

mimouna said...

Synes koften ble flott i de fargene jeg. Og så likte jeg at den hadde raglanfelling.

Rart hvor fort unger vokser, blir spennende med to førsteklassinger i huset. Lykke til!

Bundingen said...

Lekker kofte! Synes fargene du har brukt er fine. Skulle likt å se den på.
Lykke til med 1.klassingene!

God søndagskveld fra Ingunn

Rosehagen said...

Nydelige farger;) og lekkert mønster;)

Lykke til med de to som klatrer inn i 1.klasse;) Spennende for små og store det;)

Klem fra Ann-Mari

Birgitte said...

Så fin kofte!

Huldr said...

Utrolig fin! Jeg synes det passet veldig godt med det rosa. Herlig, herlig fargebruk, og jeg fikk skikkelig lyst på en sånn! Nydelige bilder også. Gratulerer så mye med første skoledag :)

Elins Strikkeri said...

Kjempefin kofte, har hatt lyst til å lage ei slik eg og:))

Bodil said...

For ei nydeleg kofte i flotte fargar :)

Christina said...

Nydelig jakke og lekker farge

elle-melle said...

Nydelig kofte og herlige farger.
Gratulerer og lykke til til førsteklassingene!

Livihus said...

Kofta ble helt nydelig- nettopp på grunn av, og ikke til tross for-fargevalget! Jeg falt pladask for det rosa/røde partiet :-) ... så liker jeg disse fargetonene ekstra godt også da (syr en del toalettmapper for tiden).
Ønsker deg en fin søndag!
Klem fra Levanger

Gitte said...

Meget flot cardigan. Skønne farver.

Ellen Kristin said...

Jeg synes jakka di ble helt nydelig jeg :D

Anne Marie said...

Så freshe farger! Den ble kjempefin.

BrittB said...

For ei flott kofte!! Nydelige farger, kjempeflott! :-)