Saturday, August 9, 2014

BELLA JAKKE til prinsessen

Takk for at du stikker innom hos meg, nå er det jammen på tide med en liten
oppdatering herfra, tusen takk for alle hyggelige kommentarer og koselige hilsener!

Her er Bella jakken, eller 'trøje' som den heter i mønsterboka.

Strikket i 'mini alpakka' fra 'Sandnes garn'
i str. 6 år

Den har fått gamle perlemors knapper,

pluss et lite hjerte  med 'made with love'.

Mønsteret er også denne gang fra hefte: 'Børnestrik på pinde
3 1/2 - 4' av Lene Holme Samsøe,
har nå snart strikket alle modellene fra heftet! 

Vi var nettopp på en liten reise igjen, var heldige med å forlenge 
sol & varme med ytterligere en uke! 
Her ble nytt feriestrikk med på tur….

HA EN FLOTT LØRDAGS KVELD!

29 comments:

siddisisalou said...

Hei og takk for sist !
Veldig koselig og håper vi snart sees igjen.
En nydelig jakke du har strikket til prinsessen.
Veldig feminin og en flott farge, så den faller nok i smak.
Her hvor heg bor skal vi nok ha det godt og varmt lenge, og jeg får litt hjemlengsel når jeg leser om høststormer og regnvær.

Monstermønster said...

Bella faller alltid i smak! Nydelig!

Christina said...

Åå, for en nydelig jakke :)
Denne likte jeg godt!

Gleder meg ekstra mye til sydentur i september når jeg ser det nederste bildet ditt. Er så koselig med strikking ved bassengkanten :)

Sylvia said...

Heisann
Det var en fin og enkel jakke. Fikk nesten lyst på en slik selv, jeg.....
Har du også nettopp møtt Siddisisalou? Dere kjenner kanskje hverandre fra før?
Jeg var så heldig å få treffe henne da jeg nå var i Barcelona på ferie.
Heldige er dere som kan forlenge ferien. Men jeg har iallefall en uke igjen av min, som tilbringes her hjemme.
God lørdag.

Stine said...

Bella er aldri feil :-)

Unknown said...

Fy fillern så flott jakke, herlig farge.

Klem fra Marit og god helg.

BrittB said...

Nydelig jakke du har strikka til prinsessa di! Flott mønster og farge, den blir nok å gjøre stor lykke!! :-)

Aud said...

Kjempefin jakke! Og takk for tipset om mønster-bok :-)

Barwitzki said...

Jaaaa veldig søt jakken SUPER - hyggelig hullmønsteret og farge :-)
Min småpike fem år og jeg hadde strikkt masse med rosa - men nå hun liker blå :-))
Det ser ut dere hadde en deilige ferietur med strikke og ta en svimmetur.
Ha riktig fine sommerdager alle sammen fortsatt. Klem fra Viola

Unknown said...

Vilken fin tröja du stickat!
Tack för att du kikade in hos mig!
Ha en fin söndag! Kram

Kort og Søm said...

Veldig fin jakke du har strikket :)

Marit said...

Nydelig jakke du har strikket.
Takk for koselig hilsen i bloggen min.

Ellen Kristin said...

Så fin bellajakke, blir aldri lei det mønsteret :)

Unknown said...

Så skjønn jakke :) nydelig vakker.

Så herlig med ekstra ferie :)

Ha det så fint og kos deg

Klemmer fra Monica

Bundingen said...

Nydelig, rett og slett! Ekstra artig å strikke på noe så søtt.

Ønsker deg ei god, ny uke!

Klem fra Ingunn

Rosehagen said...
This comment has been removed by the author.
Rosehagen said...

Hei;)
Den jakken var fin;) Er det i samme heftet det finnes en kjole som heter "Bellakjole"ller er det jeg som ikke henger med her!!
For en sommer, det er vel første året jeg ikke har lengtet til sandstrender lengre sør.
Vi har ferier på hytta uten vei, vann og strøm. Men med sol, varme, solcellepanel og gasskjøleskap.
Nå er det hverdag og vaskemaskinen går;) Ønsker deg en fin ukestart og takk for koselige kommentarer på min blogg;)

Klem fra Ann-Mari

Retrojakken din er lekker ;)

Unknown said...

flott jakke det der. Kjekt for prinsessen til høsten. Herlig med ei ekstra ferieuke i varmen. Og du har mmed strikketøy som vanlig ser eg.

Inspirasjon fra Elin said...

Takk for hyggelig kommentar hos meg. Hyggelig med nye blogger å titte innom :)
Den rosa jakken var bare helt nydelig! Herlig mønster i kragen.
Må titte litt mer på din blogg
Hilsen Elin

mimouna said...

Nydelig jakke, lekkert med perlemorsknapper. Og deilig med litt ekstra sol og sommer! :)

Hos Jorunn said...

Kjempeflott jakke du har strikket og så nydelig farge!! Du er superflink med strikkepinnene!!

Ha en fin uke:)
Klem

Berit said...

Nydelig jakke, jeg må skaffe meg det hefte :)

Ingrid Tunheim said...

Den jakken var kjempesøt. Jeg har også strikkehefter for pinde 3.

LisaM said...

Bella er nydelig i rosa♡
Ha en fin tirsdag!:)

Unknown said...

Å den er så nydelig, må få strikka til pia mi.
Og du havna på blogglista mi på bloggen :)

Kirsti said...

Så nydelig! Jeg har akkurat kjøpt garn til en slik selv:) Jeg har fulgt deg en stund nå, men nå skal jeg jammen legge deg til i bloggrulla også:)

Wenche D said...

Det var ein nydelig jakke i herleg farge :)
Takk for hyggeleg kommentar i bloggen min :)

Made by KKann said...

Nydelig jakke og nydelig farge!!
Fortsatt god sommer og ferie!!

KlemAK

Mellom Himmel og Jordbær said...

Romantisk jakke, helt nydelig! Og du.... den retrojakka i innlegget under var bare helt stilig. Elsker sånne gamle jakker/ kofter. Tror jeg må prøve meg på en sånn :)
Ønsker deg en fin helg!
Hilsen fra Anette