Sunday, July 13, 2014

RETROJAKKEN MIN og en vinner….

Retrojakken min er ferdig…

Hadde jeg kun hatt den på pinnene så hadde den nok vært strikket
på kortere tid, en enkel og grei jakke å strikke,

men med så mange prosjekt på pinnene tar det litt tid.
Mønsteret finner du i boka 'Strikk på raske pinner' av Kristin Wiola Ødegård.

Strikket i garn jeg hadde liggende; det grønne er 'Hverdags'
fra 'du store alpakka',  60% alpakka og 40% ull, et herlig, mykt garn.
Resten er strikket bl.a. med 'Cascade 220'. 
 Jeg strikket med dobbel tråd 'Hverdags', enkel  på de hekla 
stolpene og heklekanten i halsen. De andre fargene er med enkel tråd.

Knappene er fra kilosalget jeg kom over tidligere i vår.
Denne vil nok bli brukt!

Trekning blant dem som kommenterte på mitt forrige innlegg har blitt gjort.
Det var 19 stk. 
Nummer ble klippet opp,

trekning ble foretatt av 'kjolepiken'

nr.12! den som la inn den 12. kommentaren var 
Veronika A. med denne bloggen!
GRATULERE! 

HA EN FORTSATT MAGISK SOMMER,
OG TAKK FOR AT DU SER INNOM

27 comments:

Monstermønster said...

Flotte farger du hadde brukt!

Innestemmen said...

O, den var fin! Kule knapper også :)

Huldr said...

Herlig retrojakke, likte godt fargevalget ditt!

Aud said...

Så tøffe de knappene var! Fin jakke :-)

Veronica A. said...

Hurra! Det er jo meg! Jeg pleier ikke å vinne noe som helst, nå ble jeg glad :)

Kjempefin retrojakke du har strikka også!

Bundingen said...

Lekker jakke du har strikka! Dette blir nok en favoritt vil jeg tro. Tøffe knapper!

Fortsatt god sommer fra Ingunn

Kort og Søm said...

Veldig fin jakke du har strikket :)

Strikkeheksen said...

Den er superlækker - smukke farver :-)

Sylvia said...

Den jakka er såååå fin, og jeg synes du hadde valgt så fine farger til din. Knappene er også fine. Jeg selger dem i butikken. Jeg tror nok at den vil bli høstens og vinterens favoritt hos deg.
Morro med hun som vant, da. Grattis.

Barwitzki said...

Herlige jakken har du strikkt, kjempeflotte farger. Jeg liker veldig vakker knappene :-)
Hilsen sender deg Viola.

Birgitte said...

Nydelig jakke i fine farger!

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Stilig og fargerik jakke!!! Så gøy at denne jakken er blitt så populær!!!

Wenche D said...
This comment has been removed by the author.
Wenche D said...

Jakken blei veldig fin, likte fargane du har valgt. Knappane pynta opp :)

Ruths datter said...

Den jakka di ble bare superfin.Nydelige farger. Så den på facebookogså. Nydelig rett og slett. Ønsker også deg fine sommerdager.
klem

Hannesol said...

Kjempefin retrojakke, likte fargevalget ditt :)
Ha en fortsatt fin sommer :)

Charly said...

You make beautiful handicrafts.
Thank you for the visit on my blog! Have a good day...
Greetings, Charly

mimouna said...

Det ble en herlig jakke, likte fargene. artige knapper også, gøy med slike salgskupp.

Fortsatt god sommer!

Strikkelene said...

Gratulerer til vinneren - og FOR ei lekker retrojakke :)
Takk for hyggelig kommentar hos meg (jeg får forresten ikke til å legge meg til som følger her hos deg)

Sommerklem, Lene Sofie

Isa said...

For en nydelig jakke! Herlige farger!

nesinom said...

Stilig jakke!

Ellen Kristin said...

Nok en flott versjon av retrojakka! Likte godt fargene du har brukt :)

Bodil said...

Så flott retrojakke i nydelege fargar :) God helg.

BrittB said...

Kjempefin jakke!! Liker fargevalget ditt veldig godt - og så artige knapper! Tøft! :-)

Eli Kristin Magnussen said...

Heeeei!!! Long time! Nå har jeg kost meg med oppdateringer hos deg. Ei stund siden jeg var så veldig aktiv på nettet. PC har fått være i fred til fordel for sol og uteliv. Må nytes - men det varte jo vel og lenge ^_^

Nyyydelig retrojakke! Ser den oppskriften er i vinden. Din utgave er skikkelig lekker. Så fine, friske farger og kule knapper til. Me like! :D Superflotte gensere til barna også. Må sjekke den oppskriften på enkel genser under her. Stilig variant og flotte farger til herlige jenta. Kan gjøre mye med farger og striper, blir unik.

Du er så flink - og så flittig. Skjønne plagg. Jeg tør fortsatt ikke strikke noe det må klippes i, altså jakker og slikt...

Vil takke så mye for herlige hilsener fra deg, opp til flere i sommer. Alltid kjekt å høre fra deg. Nyt sommer'n videre!

God helg!
Sommerklem fra meg :)

Kirsti said...

Wow! For en flott jakke! Virkelig herlige farger, denne fikk jeg lyst på!

Unknown said...

Så fin retrojakka di ble :)