Thursday, September 22, 2022

TRE RETTE - EN VRANG AV.......



Jeg strikker meg en herlig halse til høst & vinter

God å ha på under jakken, og jeg elsker fargene..

Den er strikket fram og tilbake, men hva heter 
strikkemetoden?

                   Jeg strikker 3 rette og tar en maske av, som om den skulle bli strikket vrang,                                                                  med tråden foran masken.

Når jeg strikker tilbake, er alltid den masken som blir tatt av 
i midten av de tre rette.

Det blir en fin effekt, men hva heter strikkemetoden?
Det er verken hel, halv eller falsk patent....
Har denne strikkemetoden noe navn, noen som vet?

                       Ha en herlig høstdag og Happy Knitting! 



1 comment:

Bundingen said...

Jeg kan ikke svare deg på hva strikkemetoden heter, men den fungerer perfekt til en elastisk og fin hals ser det ut til. Enig med deg: Fargene er kjempefine! Og nå er det tid for hals, i alle fall her. Vi har hatt flere frostnetter, og blomkarsene mine har sagt takk for seg for i år. Men ringblomstene holder stand enn så lenge. Lange mørke kvelder og mye strikketid venter. Må også se om jeg får oppdatert bloggen snart.

Med ønske om fine høstdager!

Klem Ingunn