Monday, May 4, 2020

I disse uvirkelige tider.....

I disse tider er jeg glad for alle hobbyer...

Det blir mange fine turer når været er bra, men også mye strikking. 






Prinsen har fått ny lue, strikket etter mønster fra PetiteKnit, Vesterhavssettet.










Prisessen har også fått ny lue, men ikke helt vellykket.
Det skulle bli Oslolua fra PetiteKnit, men av en eller annen grunn så ble den kjempediger. Strikket i dobbel babyull.



















Lua til prinsen er strikket i tynn, Alpaca lace fra CascadeYarns.
Den ble strikket med dobbel tråd.

En hals til meg selv har det også blitt strikket innimellom alt annet. Dette er et mønster du kan finne gratis på nettet
Strikket i en tråd Heritage silk paints fra CascadeYarns,
og en tråd Tynn Alpakka fra Sandnes garn,
herlig myk! 

Nå strikkes det bl.a. på Stockholm slipover, også fra 
PetiteKnit.

I disse rare tider har også bloggen min fått virus,
nå håper jeg at det lar seg fikse og at både den og 
alt annet går tilbake til normalen....

Ha en flott uke! 

10 comments:

Bundingen said...

Ja, det er godt vi har strikkinga! Lekker den halsen din! Synd den Oslolua ble så stor, men slikt skjer iblant. Guttelua ble jo super!
Som så mange andre har jeg gjort et dypdykk i restegarnet mitt, og der var det rikelig for ikke å ta for hardt i. Er i gang med å hekle oldemorruter, og det blir nok et tidkrevende prosjekt før det blir et teppe av det. Må strikke litt innimellom da.....

God ny uke til deg!

Monstermønster said...

Og virus på bloggen! Nei, så kjedelig!

Ja, det er godt vi har strikkinga. Det er fint med noe normalt oppi alt det uvante. Flotte ting du har laget!

Barwitzki said...

Hyggelige luer og halse ... og så fantastisk garn.
Jeg er også mye utendørs nå, det er så vakkert som alt vokser og trives i naturen. Glade øyeblikk på linjen :-))
Takk for dine vakre bilder, fantastiske levende ved vannet ... Jeg er veldig glad for å se - det er en liten feriefølelse.
Ha en god uke. Viola

Fra det lille røde huset.. said...

Du verden så mye fint du strikker!
Ja det er rare tider, men nå håper vi det "lysner"
Veldig koselig å følge deg, - men synd du har fått virus.
Hadde det en gang jeg også, og måtte lage helt ny blogg.....
Får håpe det ordner seg for deg!

Klem Inger G.

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Herlige luer og veldig fin hals. Naturen er vakker der du bor. Takk for turen i bildene🥰 Virus er bare så kjipt. Skjer så mye rart på nett nå. Kos deg med hobby og de du har rundt deg. Alt godt ❤️

Angela said...

Magic hands!Beautiful work!!

Bodil said...

Så fine plagg du har strikka :)

Digital Printing Rawamangun said...
This comment has been removed by a blog administrator.
blog remaja said...
This comment has been removed by a blog administrator.
TRAVEL RIMBO BUJANG JAYA said...
This comment has been removed by a blog administrator.