Thursday, April 9, 2020

GOD PÅSKE!

Denne påsken har jeg deltatt i et Påskemysteriestrikk....







Det høres jo litt rart ut, men jeg har deltatt i flere 'mystery quilts' så jeg vet hva det går ut på...
Man starter med å få vite hvor mye garn man trenger og i dette tilfellet visste vi ikke hva vi skulle strikke. Men man fant fort ut at det skulle bli votter..



Man starter med å få vite hvor mye garn man trenger og i dette tilfellet visste vi ikke hva vi skulle strikke. Men man fant fort ut at det skulle bli votter..

Votter er i grunnen det verste jeg vet å strikke...
nå spørs det om det blir en til... 
Det var gøy og fint mønster synes jeg.


I esken med påskepynt som kom ned fra loftet fant jeg et par søte, små strikkeluer til egget. De ble strikket for flere år siden.. 

Det har blitt strikket flere av dem.


Litt restegarn, pinne 3, 36 masker, 16 omg,
2 og 2 sammen, vipps, da har du en lue 
til egget ditt...


GOD PÅSKE! 

8 comments:

Barwitzki said...

Ja :-) Deilig :-))
Enten legger du alltid en hånd i vesken, eller så strikker du en andre votter :-)))
fint mønster. Jeg liker det veldig godt. Mystery strikking er så gøy.
De små hattene til påskeeggene er flotte.
Jeg ønsker deg en lykkelig påske. Viola

Bundingen said...

Det var en fin vott! Strikk en til! Det blir vinter igjen......
Så koselige luer til eggene! Jeg har arva noen som mor hekla i sin tid.
Ser det er fint ved kysten nå. Her oppe har det vært mye vind i det siste, men i morgen er det heldigvis meldt roligere vær. Påskefjellet venter.....


Fortsatt god påske fra Ingunn i Uvdal

Flowermouse Design ❀ Lone said...

God påske💛 Knallfin vott du har strikket. Er nok i samme «liker ikke å strikke votter klubben». Og så er det likevel så deilig å bruke dem. Fine eggluer. De er så dekorative. Kos deg med garn og pinner❣️🐥

Bodil said...

Så fin mysterievott. Og kjekt å finna små skatter når ein ryddar. God påske :)

Aud said...

Det ble fine votter!
Jeg er heller ikke så glad i å strikke votter. Tror det er gjerne litt "plunder" med tommelen :-)

Fra det lille røde huset.. said...

Så artig! Påskemysterie-strikking!
Og kjempesøte små luer...

Da er påsken snart over, og den like rare hverdagen fortsetter....
Ønsker deg en fortsatt fin vår!

Inger. G.

Barwitzki said...

Oppps ... som i bloggen min ... Jeg hadde det også, plutselig var bildene borte. Jeg hadde sett alle bildene dine.
Jeg tror det fungerer igjen nå. I det minste la jeg ut den nye strikkeboka mi og håper den holder seg :-))
Mange hilsener til deg. Viola
God helg.

Bodil said...

Takk for kommentar :) Stoffgarnet er veldig ujamnt i tjukkelse, men eg syns at heklenål nr 10 var passeleg. Eg har ingen oppskrift, så den blei til etterkvart. Men vil tru at det fins diverse oppskrifter på nett. Lukke til :)