Friday, April 21, 2017

Nesten etter mønster...


Ferdig med en restegarn genser...

har ventet på et opphold i all regnet slik at jeg kunne 
komme meg ut å ta bilder,

 det ble noen solgløtt innimellom.

Denne har utgangspunkt i et mønster som heter
'Cardigan Ariel'

men siden min er en restegenser, så måtte jeg
improvisere litt i avslutningen.

Mønsteret finner du her 

Den er strikket i det samme  garnet som mønsteret,
'Cascade 220'.  Det er 100% Peruvian
Highland wool.

Min er strikket i rester av 'Cascade' , takk til Randi
som var så snill og sendte en eske rester fra andre 
siden av Atlanteren.

Som nevnt så laget jeg min egen vri på avslutningen,
jeg brukte også 'I-cord' avfelling, det synes jeg
ble fint, og det gjør jeg gjerne igjen.

Hvordan man gjør 'I-cord' avfelling 
finner du her

TUSEN TAKK FOR AT DU STAKK 
INNOM BLOGGEN MIN! 
GOD HELG! 

20 comments:

Birthe Marie said...

Genseren din er superfin! Flott mønster og så herlige farger du har brukt. God helg! :-)

Anonymous said...

Helt super var den!

Lisbeths Verden said...

Flotte farger ilag, en skikkelig gladgenser !

Huldr said...

Åh, så nydelig! Helt herlige farger. God helg til deg :)

Guri said...

Den ble skikkelig fin. Spennende fargekombinasjon, som jeg likte veldig godt! Og garnet du har brukt er jo bare herlig. Elsker det; ikke klør det og det er passe tykt slik at det går raskt unna å strikke en genser :)
Takk for koselig besøk i bloggen min!
Fortsatt god helg!

Bodil said...

Det var ein nydeleg gensar i flotte fargar :) God helg.

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Så utrolig flott genser med så herlig fargevalg!!! Liker veldig godt din i-cord felling. Så gøy at du har fått garn i posten som du kunne bruke. Så herlig genser å bruke nå da våren er ganske kald. Riktig god helg og klem fra sør 😍

Stinemorღ said...

Nydelige farger! :)

Sylke Feldhusen said...

Kjempefin genser med flott fargesammensetning! Ser ikke ut som en restegenser ;)
God helg til deg!

Sidselsidserk said...

Det ble en flott genser! Fine farger og helt sikkert veldig tilfredstillende å få unna noen rester:-)
Ønsker deg ei fin helg!

mimouna said...

Flott genser, gøy når restegarn blir til noe fint. Ofte må man være ekstra kreativ da, og det blir gjerne de mest personlige plaggene. Ingen som har helt maken. :)

Aud said...

Det ble veldig fint med den fellingen :-)
Og fine farger :-)

Tovepia said...

Kjempefin genser i flotte og friske farger!
Her veksler det mellom hagl og regn:)
Ha ei flott helg!

Bundingen said...

Hvem skulle tro at dette er en restegarnsgenser? Knallfin! Nydelige farger på den! Fint garn i restekassene dine!

Her har vi hatt oppholdsvær og sterk vind i ukesvis. Det begynner å bli ganske tørt, og det er litt skummelt med tanke på brann.

Klem fra Ingunn

Ruth Bernssen Bø said...

fin genser
ein kan jo ta bilder sjølvom det regner.... :D :D
eg tykkjer det er fint å vandre sjølv om regnet siler ned , ein vert bare litt våt i ansikt og hår... :D

Unknown said...

Så flott genser :) flinke deg og glade fine farger.

Ha det så fint

Klem Monica

Barwitzki said...

Deilige farger... nydelig mønster.
Gratulere deg... veldig flott genser du har strikkt. Jeg liker :-)))
Inspirerende :-) jeg vil tar strikkepinne etter turen.
God helg. Hilsen og klem fra Viola

Hanne said...

Nydelige farger og et flott plagg!
Pludrehanneklem

Angela said...

One word: Beautiful!!

AnnetteK said...

Så flott en genser!