Saturday, March 11, 2017

Fra pinne til hodet ...

Jeg er veldig glad i å strikke luer, men  jeg bruker sjelden lue selv...
Når dette gratis mønsteret plutselig dukket opp så måtte den
strikkes...

Det ble et dukk ned i alpakka reste kurven og med et enklere 
stripemønster, så ble denne fort strikket....

stor og god, dette mønsteret var til voksne.

Men den er blitt favoritt lua for tiden.

Planen var å ta mange fine bilder på vei til danse treningen en kveld,
men oppdaget da vi kom hjem at kamera var feil innstilt.

Det ble strikket en til med en egen vri før jeg gav meg med lue
strikking for denne gang..

Ha en herlig lørdags kveld! 

16 comments:

Bundingen said...

Artig vri på Lothepus-lua! Skjønner godt at den er blitt en favoritt. Veldig kledelig til den fine jenta!

Fortsatt god lørdagskveld!

Klem

Ruths datter said...

Ja disse luene er så fine. Kjekt til restegarn. Fint med striper.
Nyt helgen.

Angela said...

It is a very cute hat! The colors are great. I also like your quilt on the table.

Bodil said...

Det blei ei flott hue. Og det var fint med striper.

Birthe Marie said...

Så fin lua ble! Bildene dine er flotte med jenta i de fine omgivelsene i Stavanger. Er det ikke fra gamle Stavanger, mon tro?

Lisbeths Verden said...

Den var flott og en fin jente også !

Aud said...

Kjempefin! Jeg bruker lue ofte :-)

Barwitzki said...

Flott Lothepus lua med stripper og best var blomsterlua... veldig nydelig. Jeg liker :-)))
Herlig å leke med farger og mønstre.
God søndag deg og dine fortsatt.
Klem fra Viola

Barwitzki said...

Hei, kjære Siddi, du hadde et spørsmål i mitt siste blogginnlegg.
Mønsteret er fra Islandgarn og garnet er Lettlopi. Jeg kjøpte strikkepakke i Tyskland
via Internett... du kan se www.islandwolle-shop.de - Suche: Kleid Nr. 14a -
Lykke til. Hjertelig hilsen sender Viola

mimouna said...

Norges mest populære lue for tiden, det der. Artig vri med striper. :)

Du har lik blomsterpotte som min farmor!

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Så stilig lue du har strikket!! Og flotte bilder også!!

Made by KKann said...

Oj - så flotte luer.
God helg.

RandiT said...

Flott lue og flott løper på bordet ditt også🙂

LisaM said...

Kjempefin lue! Det er en lekker oppskrift!
Og jakken i innlegget under er jo bare nydelig♥ Du er så flink!!!:)

Ønsker deg en god helg!

Eli Kristin Magnussen said...

Så flotte luer med egen vri. Holder faktisk på med ei Lothepus-lue til sønn. Jeg fikk inn et konkret strikkeønske om både lue og farger :O Da er det bare å sette igjen. Likte dine personlige utgaver av varianten :)

Og du - tusen takk for Kool-Aid inspirasjonen. Da ble poser og garn funnet frem og vi koste oss med farging i går. Så kjekt og så enkelt da!! Takk :D

Fin helg videre til deg!

Lisbeths Verden said...

Flotte luer ! Jeg er blitt et luemenneske over natten faktisk. Så fortvil ikke, plutselig blir du det også.