Thursday, February 9, 2017

FLAMINGO JAKKEN

Flamingo jakken, strikket til meg selv, ekte egostrikk! 

Strikket i tynn ull kjøpt fra mine danske venninner,
'Blackhill Højlandsuld', herlig tynn ull som lukter sau! 

Mønsteret finnes i et retro hefte fra Dale garn.

Mønsterfargene var noen små nøster som jeg kjøpte som
en 'garnblomst' fra Danmark for flere år siden.

3 knapper øverst ble nok
på denne jakken, synes de passet bra,
kjøpt i usa.

Garnet er tynnere enn det som er brukt i mønsteret,
men allikevel ble den akkurat passe.
Kjekk å strikke, men jeg har hatt en del småting
på pinnene innimellom denne...

God, gammeldags ull er nok det jeg liker best,
allikevel har jeg begitt meg ut på litt ville veier 
når jeg har mitt neste prosjekt på pinnene,  

Skal bli spennende å se hvordan dette blir...

SNART HELG IGJEN,
Happy Knitting! 

17 comments:

Huldr said...

Så flott, skikkelig retro!

Guri said...

Virkelig ei lekker jakke! Fine farger :)
Ha en fin dag!

Oddbjørg said...

Flott jakke i fine farger!

Birthe Marie said...

Nydelig jakke du har strikket. Flott både mønsteret og fargene du har brukt. :-)

Inger Marie said...

Åååå...den var flott!
Fargene og rundstrikket...så fin:)
Takk for hyggelig hilsen..vi fyrer og venter på våren her,ja:)

Barwitzki said...

Deilig mønsteret - jeg liker rundfelling og kanten på armene.
Vakker fargene har flamingo jakken din. Ønsker å bruke mye glede.
Drops merino extra fine er vakker... det blir en fin fin jakke også :-)))
God kveld. Klem fra Viola

mimouna said...

Deilig med en slik lett og luftig ulljakke. Og veldig fine mønsterfarger. :)

Bodil said...

Nydeleg jakke som ser så lett og god ut :) Og så var det veldig fine fargar. God helg.

Aud said...

Så lekker den ble!
Jeg liker også godt å strikke med ren ull :-)

AnnetteK said...

Nydelig versjon av kofta!!

Gleder meg til å se mer av det nye prosjektet ditt!

Marit Johanne said...

Så nydelig jakke! Vakre farger. Den kan du virkelig glede deg over og nyte når du tar den på.
Kvalavågskofta i forrige innlegg var også flott.

Fra det lille røde huset.. said...

Kjempefin! Du er utrolig flink og rask til å strikke!
Morro å se alt du lager...

Ha en fin dag!
Inger G.

Maria - Min oldemors hus said...

Takk for hyggelig kommentar inne hos meg, det setter jeg pris på. Hyggelig å besøke boggen din også, jeg er imponert over alt det fine du strikker. (",)

Ruths datter said...

Det ble en lekker jakke du. Det neste prosjektet ditt blir nok flott også. Fine farger.
Klem

Angela said...

Beautiful sweater! Wish I knew how to knit! I see you are from Norway. When we worked in Africa for a few years we got to know a man from Norway. We enjoyed getting to know him and miss him. His name was Frode. Thank you for your visit to my blog. I enjoy your blog, lovely photos, very pretty!

Made by KKann said...

Oj - det var en lekker jakke.

Angela said...

Absolutely beautiful!! I love the knitting from Norway.