Friday, December 23, 2016

JUL igjen.....

Julen kom også dette året veldig fort på...

kan ikke huske at jeg har sett så mange
pynta juletrær allerede 1. søndag i 
advent her i Norge...

Vel, vi har nå også sluttet den faste tradisjonen
med å pynte treet lille julaften, nå blir det 
en uke før jul....

Det har vært en hel del på pinnene siden sist, denne
jakken til prinsessa har vært ferdig en stund nå..

Dette er jakken som skulle være feriestrikk,

men allerede i San Francisco gikk jeg tom for garn.

Jeg skulle egentlig strikket denne, men glemte mønsteret,
og brukte mønsteret til en annen, pluss litt improvisjon..

veldig fornøyd med de søte knapper...

og påsydd liten charms..

Garnet er 'Drops Karisma' 

et superwash garn som jeg hadde fått av en venn.
Prinsessa er fornøyd.

Da sier jeg god natt og tar pus med i seng!
(klokken er akkurat passert midnatt og det er Julaften!)

Ønsker dere alle en riktig 
God Jul! 

12 comments:

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Så knallflott jakke - og kreativt arbeid!! Og veldig fint med en charms satt på :-)
Riktig god jul til deg og dine🌲😍

Barwitzki said...

Super jakke og søt princessin.
Ønsker god jul. Glede til jul. Glede til hjertet :-))
Juleklem fra Viola

LisaM said...

Kjempefin jakke:)
Håper du hadde en hyggelig julaften og får en like fin romjul:)
Vi strikkes;)

Hos Jorunn said...

Skjønn prinsesse med kjempeflott jakke! Ønsker deg en fortsatt god jul!

Birthe Marie said...

Så fin jente i nydelig jakke! Jeg kan heller ikke huske å ha sett så mange pynta trær så tidlig før. Ønsker deg en fortsatt god jul! :-)

Anonymous said...

Hei og god jul til deg og dine. Jakka ble kjempefin, og charms var en fin detalj, regner med at julefreden har senket seg, fortsatt god 2. dag. Happy knitting 🎅🏻❤

Fra det lille røde huset.. said...

Hei hei, - og tusen takk for kommentaren hos meg!
Veldig koselig!
Ja dette med tradisjoner og jul er ofte ganske fast, men noen ganger skjer det vel at vi endrer på de....
Hos oss har vi alltid pyntet treet lillejulaften, men de siste årene har jeg faktisk gjort det "bittelille-julaften"....
Jaja, men når det blir pyntet første søndag i advent, syns jeg det blir litt vel tidlig.... Følgene er nok at det blir kastet ut i romjula, og det syns jeg er for tidlig! Men folk er forskjellige, og takk for det! :)

Nydelig strikkejakke til frøkena.... :)

Fortsatt god jul! Klem Inger G.

amo sin blogg said...

Nydeleg genser du har strikka.
Den vart nok godt mottatt.
Håpe jula har vært fin for deg og dine.
Ønsker videre fine romjulsdager.

Anne-Mari

Made by KKann said...

Nydelig jakke.
Nydelig jente.
Nydelig pus.

Bundingen said...

Seint ute med å ønske god jul, men fortsatt fin romjul får holde! Er litt på hæla med blogglesing etter juleferie i Kristiansund. Nydelig prinsesse-jakke! Flott prinsesse også da.

Klem

Brunt sukker said...

Hei på deg:)
takk for koselig hilsen inne hos meg <3
så flink du er med hendene!
vi pynter treet 22 .
ha eit riktig godt nytt år !
klemmer i fleng fra Eli:)

Tove Steinbo said...

Jeg er en eldre dame, som i hele min ungdomstid strikket og strikket. Vet ikke hvor mange kofter jeg har strikket. De store og tunge til voksne menn ble til slutt min bane, tror jeg. Det ble senebetennelse, som ikke ville gi seg helt.
Men når jeg ser det fine du strikker får jeg lyst til å begynne igjen.
Dette var vakkert mønster på en fin jakke!
Godt nytt år ønskes av Tove