Sunday, May 22, 2016

A RAINY DAY...

Det regner og regner,

kino var planlagt og det passer bra på en 
regnfull søndag..

En sommer lue var ønsket,

og da må det skje fort, kvelden før..

100 masker, pinne nr. 3,5, vrangbord, 2r, 2 vr,
10 omg, skift til pinne nr. 4 og strikk så langt 
man ønsker, denne er 20 cm.
Deretter felles det, strikk 8 m, 2 m sammen
pinnen ut, en omg, uten felling, gjenta dette 
med 1 m mindre for hver felle omg.

fort gjort, jeg har sydd på et lite hjerte
'made with love'

Takk for garnet jeg fikk av Anita, Lerke fra Dale,
herlig sommergarn. En guttelue er på pinnene nå.

Heldigvis så hadde vi ikke regn på 17. mai, det ble en herlig dag! 

Ha en fin kveld, takk for at du stakk innom,
Happy Knitting! 

12 comments:

Bundingen said...

Det ble ei skikkelig fin lue i kule farger!
Regn her i dag også, men det trengtes da det begynte å bli rimelig tørt.
Nå blir det i alle fall grønt og fint.

Ønsker deg ei fin uke!

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Vedlig stilig og glad lue!! Herlige farger, og må si du er rask med pinnene. Paraplyen er jo så fin også :-) Nå har det plasket ned her noen dager, og nå håper vi det blir sol og sommer snart. Ha en god uke :-)

Made by KKann said...

Knall-fin lue i knalle farger - og takk for oppskrift - kanskje jeg skal strikke meg en sommerlue jeg også!?
Ha en finfin mandag.

mimouna said...

Man trenger både lue og paraply nå! Fine farger, og akkurat passe sommerlig. (I den grad det kan være "sommerlig" å måtte ha på lue, da.)

Ha en fin ny uke! :)

Unknown said...

Å så herlig og JAAA vi trenger sånne solstråler.
Digger lua hennes!
Del den gjerne på link party på onsdag hos meg.
Ha ei flott uke

Fra det lille røde huset.. said...

Æssja.... ja dette regnet....
Kjempesøt sommerlue!

Ønsker deg og dine en flott uke nå, uten regn!

Inger G.

Aud said...

Liker også Lerke godt.
Flott lue :-)

Ruth Bernssen Bø said...

fin hue i friske farger...
må bare spørja... er det de som eig volvo PV en?
Min mann har ikkje mindre enn 4 volvoer i garasjen, to veteraner og eit par nesten veteraner...
Ha ein fin dag

LisaM said...

Herlig sommerlue i friske sommerfarger!:)

Barwitzki said...

Fantastisk sommerlua du har strikket. Kjempeflotte farger.
Jeg hadde laget lua også og nå jeg vil begynne med bikini !!! ohoooo det blir fint
hekle. Gleder meg. Ha riktig god uke fortsatt. Håper solen er igjen.
Klem fra Viola

Eli Kristin Magnussen said...

Regn eller ikke, herlige gladfarger på den lua. Garnet Lerke har jeg ennå til gode å teste ut. Det samme gjelder den fargingen av garn. Har en plan, må bare ta meg tid til det ^_^

Herlige bilder! ;)

Ruths datter said...

Lerke er et deilig garn å ha på seg. Heldigvis har det vært masse finvær i det siste da.
Klem