Friday, April 17, 2015

FRA SKROT TIL JAKKE

Her er prinsen i sin 'Retrojakke', den ble ferdig strikket sist måned..

Dette var utgangspunktet til jakken, div. garn av ymse slag

en kjekk jakke som går fort å strikke, dere som følger bloggen min husker kanskje at 
jeg strikket en til meg selv ifjor.

Mønsteret fant jeg i bladet du ser, men størrelsen går bare til 5 år. Jeg gikk opp et 
nummer i pinner så ble jakken stor nok til min 6 åring


Jakken har til og medfått påsydd bånd på innsiden, her et raskt bilde
 før han stakk ut døra!


Kjekk guttejakke som allerede er blitt mye brukt! 
Kanskje du også har litt skrotgarn liggende...

Ønsker dere alle en flott helg!
Her skinner sola idag!

25 comments:

Soline said...

Så flott å få brukt opp rester - og at resultatet blir så flott!

God helg!

Veronica A. said...

Kjempefin jakke og gutt! Så bra at han vil bruke hjemmestrikk. Ja, jeg har vel noen rester liggende ;)

Unknown said...

Den blei kjempefin!
så fint servise du har satt fram idag.
God helg dokker.

Made by KKann said...

Fantastisk flott "skrot-jakke".
God helg.

Bodil said...

Det var ei tøff jakke i kule fargar. Og så kjekt når dei vil gå med strikkaplagg. God helg :)

Eva said...

Flott jakke av restegarn, men synes også det var en kjekke gutt som stakk ut døra iført en flott og varm jakke.

Husker før i tiden da pleide min mor å rekke opp ting som var for smått eller begynte å bli slitt, og da kom det nye ting. Gjenbruk kaller man det.

flott service også.

Ha en fin helg

Varm hilsen fra nord

solveig said...

Flott jakke! Eg strikka ei damejakke i fjor. Kjekt mønster. Eg ser ikkje vekk ifrå at eg kan finne på å strikke barnejakker også.

Mie said...

Kjempefin! Blir alltid imponert av dere som klarer å trylle så fine ting ut av ymse rester.

Aud said...

Stilig! Bra måte å få brukt garn på :-)

Ruths datter said...

Ja hvis skrot blir så fint er det ikke farlig. Stilig jakke på skjønn gutt. Åh jeg liker så godt det der Sisselserviset. God helg.
Klemz

Kort og Søm said...

Veldig fin jakke :)
God helg!

Tovepia said...

Kjempefin!!
Restegarnsprosjekt blir ofte de flotteste, likte denne godt:))
Nyt helga videre;)

Unknown said...

Så flott retrojakke i fine farger. :)

Monstermønster said...

Retrojakka ble flott! Jeg blir så fornøyd når restegarn ser planlagt ut. Da er det liksom ikke rester.

AnnetteK said...

Kjempeflott retro-gutte-jakke!

Herlig når de små setter pris på det som er strikket, og vil bruke det!

Edny sine puslerier said...

Så fin jakke! Stilig med bånd på innsiden.

Huldr said...

Flott retrojakke! Jeg får bare mer og mer lyst til å strikke den :) Herlig servise også, vi har noen deler av dette i lyseblått på sommerstedet, og jeg har alltid vært så glad i dem!

Fortsatt god helg!

Stine said...

Utrolig flott reste-inspirasjon! Med litt planlegging så blir rester så flotte som det her, utrolig tøff te gutten din :)

Unknown said...

Så fin måte å bruke opp rester på :) Har strikket den jakka til meg selv og lagde den ekstra lang- det var dumt. Flott med det båndet på innsiden.

Ønsker deg en fin ny uke

Klemmer Monica

Birgitte said...

Her ble restegarnet gjort om til en kjempefin jakke! Syns det ble fine farger sammen på jakken :)

mimouna said...

Super jakke! Men det fines ikke noe som heter "skrotgarn", altså! Hilsen hun som elsker restegarn. ;)

malla-b said...

Denne jakka blei kjempefin. Har både mønster og garnrester så kanskje det blir

BrittB said...

Kjempefin retro-jakke til gutten din! Så bra å kunne bruke diverse restegarn - og flott ble det! :-)

Ull verdt said...

Kjempefint resteprosjekt! Jakken er herlig på gutten din.

Barwitzki said...

Kjempeflotte jakke har du laget.
Herlige farger med skrotgarnet.
Deilig servise til søndagsfrokost.
Ha en riktig god uke.
Klem fra Viola