Saturday, July 4, 2015

Kool-Aid FARGING

Det er mange år siden jeg har farget garn, flere år og i et helt annet land, det kan du lese her

For noen uker siden var jeg sammen med noen damer som ville lære dette,
jeg hadde 3 nøster med forskjellig hvitt garn

Det jeg likte best er dette til høyre, her brukte jeg 'Cherry', 'Orange' og 'Pink lemonade'
det i midten er kun brukt 'Pink Lemonade' og det til venstre er 'Cherry' og
'Pink Lemonade'

Et nøste var akkurat nok til et lite sjal til prinsessa

Påsydd et lite hjerte…

Mønsteret heter '3 S Shawl' og er et gratismønster på Ravelry,
takk igjen til 'Monstermønster' som viste dette.

Veldig greit mønster, det perfekte reise strikk…

og imorgen skal jeg ut på flytur og litt garn må farges...

3 forskjellige farger og et nøste med tynn ull ….

ble til et nøste i flotte farger… samme katt som før...

Nytt prosjekt blir med på tur! 

Fint vær hos oss med yoga på plenen!

Ha en herlig sommer helg! 

19 comments:

mimouna said...

Kool Aid-farging er gøy! Gjør det innimellom, jeg også. Fine farger du fikk, og et søtt lite sjal.

Kos dere på tur! :)

Sylvia said...

Jeg har også tidligere farget med cool Aid, og har vel fremdeles liggende noen saftposer i gjemmene mine. De fikk jeg tilsendt fra min Amerikanske venninne, som synes dette hørtes helt villt ut. Men hun sa at de skjeldent laget saft av det hos dem, for den er jo spessiell. Jeg synes det dufter ganske stramt når saften blandes. Men fine farger blir det.
Kjempefine farger du fikk på nøstet ditt, som senere ble til en flott sjal til prinsessen. Slike sjal pleier jeg også å strikke. Enkelt, men så fine de blir når de er ferdige. Har faktisk et lignende liggende......nesten ferdig. Kremt.
Nyter herlige sommerdager.
God tur.
Klem

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Så fint sjalet ble med flott fargespill. Jeg blir alltid imponert over at Kool Aid egentlig er beregnet til å drikkes.... Men godt det kan brukes til sunnere alternativ som å farge garn. Jeg har tilgode å prøve det, og det frister veldig. Skikkelig stilig!!!!!

Unknown said...

Så nydelig sjal og det må sikkert ha vært veldig moro å farge garn :) Ekstra flott det aller siste bilde- skjønn prinsesse :9

Sommerklemmer Monica

Unknown said...

Mente jo selvsagt smile tegne :)


Klem igjen fra Monica

Unknown said...

Så herlige farger og det sjalet er bare helt sukkersøtt, perfekt venninnegave for de små.
God sommer og god tur

Aud said...

Det ser gøy ut å farge.
Tenker hun var glad for sjalet :-)

Innestemmen said...

Wow, så kult å gjøre selv! Det ble kjempefint :))

Eli Kristin Magnussen said...

Næææ, så stilig! Nyyydelige farger du har tryllet frem der. Kjempeflotte sjal og nøster. Jeg har aldri farget garn selv, men elsker slike sjatteringer. Lekkert!!!

Modellen og samme pus er kjempeflotte også :D

Ruths datter said...

Så gøy. Dette hadde vært artig å prøvd.
Klem

Inger Marie said...

Hei:)
Så spennende å farge garn!
Min bestemor farget garn,da med planter fra skogen og jeg husker dette som veldig spennende:)
Gøy at du fant inn til meg:)
Fortsatt god sommer:)

Kattipuh said...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Da fant jeg også deg, skal titte mer rundt på bloggen din:-) Garnfarging har jeg aldri prøvd, men dette var inspirerende! Nydelige farger, og flott sjal. God sommer!

Barwitzki said...

Super søt jente... glede... Yoga er god alltid :-))
Kjempeflott med garnfarging. Jeg vil prøve en gang... så herlig.
Ønsker glede deg fortsatt med farging og garn og strikke - Fantastisk var sjalet.
Ha en riktig god helg.
Strålende solskinn hilsene fra Viola

Astrid said...

Så fine ting du gør! Jeg har aldrig prøvet at farve garn, men har stor lyst til at prøve det. Tak for kommentar på min blog. Nu følger jeg din. Hilsen Astrid

reSIRIkulert said...

Så flotte farger! Nesten som frukt og sukkertøy på en gang ;)
Fint sjal, som ser ut til å lune godt rundt halsen.

Hanne Siri said...

Her var det utrolig mye kjekt å se på / lese. Her blir jeg nok fast besøkende:)
Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg.

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Så spennende med farging av garn. Nydelig sjal du har strikket til prinsessen din. Koften er også så flott. Flinke deg!
Vi venter fremdeles på varmen:-) Ikke nok med bare en dag i blant.
Tusen takk for koselige hilsener hos meg. Det går litt trått med bloggingen.

Klem fra Hjørdis

AnnetteK said...

Så flott fargene ble på garnet ditt.
Jeg har noen sånne saftposer liggende jeg også, som jeg bruker innimellom. Men nå er jeg mer eller mindre tom for hvitt garn, så da blir det lite farging... Kanskje jeg må kjøpe noen?

Strikkehulen said...

Så gøy å farge sitt eget garn da :)