Friday, December 5, 2014

NY SNIRKELSNURK-TUNIKA

Her er den igjen,  tunika'en med det rare navnet, ny, 
etter at den andre havnet i vaskemaskinen…

Denne har også fått et lite hjerte,
'made with love'
Den var mitt 'reisestrikk' på turen sist måned,
den er strikket i 'Cascade 220 Heathers' lik den forrige

Nå har prinsessa og bamsen like tunika'er..

Et annet reiseprosjekt var denne halsen med 
det flotte navnet 'Quilted Lattice Ascot'

Mønsteret kjøpte jeg på nettet her og den er også
strikket  i 'Cascade 220 Heathers', søte 'gullknapper
med bling', kjøpt usa.

Veldig kjekk, enkel å grei å strikke!

Nisseluer er strikket, men her er prinsen i sin 
favoritt ! Julen er ikke helt på plass  hos oss enda, først må her feires
6 års dager!

Ha en flott adventshelg!

21 comments:

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Så nydelig kjole!! Og veldig kul lue også!! Lykke til med bursdagsfeiring!!! Og god advendtshelg!

Unknown said...

Blir favorittkjole for pia di dette.
Jeg strikker det skjerfet selv akkurat nu, men i tykkere garn.
God helg dokker.

malla-b said...

Den tunikaen var kjempefin. Har hatt lyst å strikke det skjerfet men den dagen eg hadde tenkt å bestille var det utsolgt.
Ha ei kjempefin adventshelg!

Bundingen said...

Jeg falt pladask for den lekre halsen! Har sett mønster på denne. så gjett hva jeg har lyst til å strikke over jul?
Fin lue og tunika også!
Takk for hyggelig hilsen! Ja, det er litt av hvert som må på plass før jul......., men det er jo ei stund til, da.

God helg ønskes av Ingunn

Aud said...

Stilig halskrage. Ser komplisert ut :-)

Marit said...

Så fin den er! Den så absolutt ikke enkel ut å strikke ;)

God helg!

ReidunA said...

Så flott kjole -og hals
og tøff lue :)God advent-helg til deg og :)

Strikkeheksen said...

Sikken skøn tunika og så fint, at bamse også har én (selvom det skyldes et uheld i vaskemaskinen ;-)) :-)

reSIRIkulert said...

Nydeleg strikk!
Og eg forstår godt at jul må vente når det kjem til småtassbursdagar; eg har to som fylte 26. og 30. november, så alt stod som regel på vent til etterpå. No er dei vaksne, og eg kan meir styra julestresset sjølv ;)
God 2.adventshelg!

Kort og Søm said...

Så mye fint du har strikket :O

God helg!

Bodil said...

Så heldig ho var som fekk seg ny kjole. Og så kjekt at bamse har lik.
Kul traktorhue, og stilig hals. Ha ei fin førjulstid :)

Anonymous said...

For en flott kjole! Og i cascade er den sikkert rådeiligogså! Og det skjerfet spørs det om ikke jeg også må prøve meg på :D

Hos Jorunn said...

Oj, så flott ting du har strikket! Tunikaen var nydelig og det var halsen også! Kjempeflink er du!

Ha en fin 2 søndag i Advent!
Klem fra Jorunn

Wenche D said...

De ble fine, både jenta og bamsen ;) Nydelig tunika og veldig fin hals!
Jakken i forrige innlegg var nydelig på jenta, du har brukt veldig fine farger.

Fjordheim said...

En flott tunika, Du er flink som orket å strikke en til.
Kan tenke meg jenta ble glad for det.
Kjedelig å få en slik fin ting ødelagt da.
Takk for koselig kommentar hos meg.
Ønsker deg ei riktig god førjulstid :)

Barwitzki said...

Deilige ting du har strikkt. Veldig søte traktorlua. Gratulere med feridg tunika 2
så veldig fint bildet med begge tunika.
Koselig for bjørn og jenta.
Skjerfet ser veldig godt... jeg bruker alltid fin varm hals. Kos deg.
Ha en hyggelig advent uke. Kem fra Viola

Made by KKann said...

Flotte tunikaer og nydelig hals.

KlemKKann

amo sin blogg said...

Ååå, så mykje fint du strikkar !

Unknown said...

Så fin og flott farge :) Noe sånt må jeg prøve meg på en gang !
Alt du strikker blir jo nydelig :)

God kveld klem Monica

mimouna said...

Flotte plagg og koselige bilder!

Så bra at Bamse kunne arve tunikaen som krympet, nå ble de jo likt kledd. :)

Berit said...

Kjempefin tunika, leit når noe krymper, men da fikk jo bamse lik tunika :)
Halsen var nesten som et smykke!