Wednesday, March 12, 2014

THEOGENSEREN

Ble akkurat ferdig med ny genser til prinsen idag. 
En slik herlig vårdag passet det bra å ta bilder på vår vei ned til 
dans og balletten...

Theogenseren fra 'Den store guttestrikkeboka'

Strikket i str. 6 år og for en gangs skyld strikket i garnet som 
skulle brukes i mønsteret, 'Drops alpakka' og det gikk med 
nesten 7 nøster

Jeg hadde tenkt å strikke den i noe grønt garn som jeg hadde i mitt lager,
men prinsen var selv med i garnbutikken en dag og valgte garnet han
ville ha genser i 

Enkel og grei å strikke, strikkes i et langt stykke, 
bare felles til halsen

da er det bare å så sammen fra ermet og ned på hver side,
pluss sy på fire knapper i halsen og hekle hemper
til disse.

Jeg tror prinsen ble fornøyd!

Kveld hos meg med et nytt lite prosjekt på pinnene denne gang,
kos med nytt blad i posten også!

TUSEN TAKK FOR ALLE KOSELIGE 
KOMMENTARER HOS MEG, 
DE SETTER JEG VELDIG PRIS PÅ!

42 comments:

Karilotte said...

Så tøffe bilder av en tøff gutt .-) og så flink du er til å strikke! Takk for koselig kommentar hos meg :-)Alltis kjekt med besøk :-)

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Så herlige bilder!! Tøff gutt i Gamle Stavanger. Skulle trodd det var fra gamle dager:) Veldig fin genser som han kledde så godt! Du er en god fotograf også, du.
Ha en fin dag. Nå ble det sent.
Klem fra meg:)

TexWisGirl said...

what a cute prince. :)

Mosekonen said...

Nåhhh , flot fyr med smart kasket i super lækker trøje.
Godmorgen hilsen og smil fra DK

Unknown said...

Skøn sweater ! Han ser også stolt ud :)

Unknown said...

Tøff kvardagsgenser dette her. Kjekkt når dei kan ta ut garnet sjølv. Da veit ein at det blir brukt liksom. Skjønn gutt er det også. Og stilige bilder.Ha ein perfekt torsdag i Stavanger

Anonymous said...

Så fine bilder du har tatt og så mye fint du lager. Her har du en kjempekjekk liten prins i flott og vårlig genser. I forrige innlegg viste du fine bilder av ei snuppete lita prinsesse i en kjempesøt kjole. Bra jobba :-)

Sylvia said...

For en flott gutt i en tøff genser. Morro at han ble med og valgte fargen selv. Da blir den nok masse brukt.
Jeg tenker ungene dine er glad i det som mamman har strikket til dem.
Ha en fin dag. Klem

Lene said...

Tøff genser på tøff gutt:-)

Guro said...

Så flott Theogenser på en flott gutt! Herlige bilder du har tatt:-)

Fikk også lyst til å strikke en slik genser. Den så veldig anvendelig og god ut:-)

Huldr said...

Det var en skikkelig fin genser! Kjekk modell og veldig kule bilder! Takk for besøk på bloggen min, nå oppdaget jeg din også! For noen utrolige quilter du lager - wow!! Skal kikke innom her igjen :)

Kirsti said...

Så vakker genser på en utrolig sjarmerende gutt! Herlige vårbilder også:)

Ruths datter said...

Det var en tøff genser. Kjekk prins også.
Klem

Unknown said...

Utrolig flott genser på en stilig gutt :)
Min Theo må jo bare få en slik genser ;)

Trines hobby said...

Herlige og naturlige foto av prinsen, ser på kroppsspråket at genseren er en fulltreffer:) Takk for koselig kommentar inne hos meg:)

siddisisalou said...

Super flott guttegenser !
Den blir nok en hit framover.

Birgitte said...

Så fine bilder av en fin gutt med en fin genser!

Innestemmen said...

Se der ja! Kjempefin :)) mvh siv

H. said...

Så fin denne ble !
Og hvilken flott sønn du har som modell - han var bare skjønn med den lua litt på snei :)

Likte også veldig godt kjolen under her, noe å tenke på nå som mannen min har fått en liten sønnedatter...

God helg :)

Unknown said...

Den genseren er kjempefin og kjekk gutt :) Nydelig bilde med brostenen og alt- skulle tro det var i riktig gamle dager. Veldig koselig :)

God helg klem fra Monica

Made by KKann said...

Flotte bilder!
Flott gutt!
Flott genser!
Flott farge!

Ha en finfin fredag!

Tante Constanse said...

Flotte bilder av prinsen og genseren ble veldig fin :))
God helg!

BrittB said...

Så fin prinsen din ble i Theogenseren! Skjønner godt at han ser veldig fornøyd ut!!
Ha ei riktig god helg! :-)

Ingrid Tunheim said...

Så fine ting du strikker og for en modellprins. Reine naturtalentet. Den røde prinsessetunikanen under her var også nydelig.

God helg til deg og dine.

Elisabeth said...

Kul genser til skjønn gutt. Passer godt inn i miljøet han blir fotografert i. Ekte tjuagutt.
Takk for hyggelig kommentar hos meg.
God søndag!

Tråkleguri said...

Knallfin genser! Jeg digger den stilen! Er på utkikk etter noe sånt selv. Og jeg hater montering like mye som jeg elsker strikking, så dette er en aktuell modell ;-)

Fuglemamma said...

Veldig flotte bilder av en stilig gutt i fin ny genser! Flott blogg du har, dette var mitt første besøk.

Timotei said...

Fin gutt i flott genser!

mimouna said...

Flott genser, og jammen kan gutten posere! Herlige bilder.

Ha en fin ny uke! .)

Georgine said...

Hiver meg med i heiagjengen her! Jeg har også kjøpt den boka - oppskriften der ser jo ut til å fungere veldig godt!

Ann Tove said...

Kjempefin genser. Guten kan dette med å posere framfor kamera. Ein liten sjarmør :-)

Fabelaktig said...

Takk for kommentar inne hos meg ;)

Fin genser! LIKER!

herlig onsdag ønskes deg.
-Maia

hobbyvenn said...

Du verden for noen tøffe bilder!! Skikkelig sjarmør du har, og genseren ble jo flott.

torirot said...

Kul gutt i tøff genser! Og fine Stavangerbilder :-)

LisaM said...

Jeg tror også prinsen ble fornøyd, det ser iallefall slik ut;) Kjempefin genser til en tøff gutt:)

toves sammensurium said...

Å for noen sjarmerende og herlige bilder!!!!
Knakandes tøffe ung mann,og så fin i sin nye genser:)
Flotte omgivelser du har funnet for fotoseansen!
Toveklem :)

Synnøve said...

Fin versjon! Den kledde han godt :)

Victoria @ said...

Flott genser! Likte den kjempegodt! :)

Eli Kristin Magnussen said...

Kanontøff, griselekker! :D Så stilig genser til en flott gutt. Tilbehør og bakgrunn far prikken over i'en her. Tøff kar, rett og slett!! :))

Fin tur og flott opphold til dere!!
Klem

Unknown said...

For en tøff gutt du har! Flott genser også. Du er virkelig flink til å strikke:-) Har lagt meg til som følger og gleder meg til å se mer av det du lager!

Anne Marie said...

For en flott genser, gutt og fotosamling! En ordentlig modell!

Anne Marie said...

For en flott genser, gutt og fotosamling! En ordentlig modell!